HOME     |    ABOUT     |    CATEGORIES    |     LINKS    |     CONTACT    |     SUBSCRIBE
______________________________________________________________________________________________________________________________

Hej, hej november!


Nu är november här. Förra veckans snölycka blev kortvarig och livet där ute är återigen höstlikt. Ni känner väl kanske igen Kerstin Frykstrands bilder av de olika månaderna?
Vi hade hennes månadsbilder i skolan när jag gick på lågstadiet och just bilden av november har för evigt etsat sig fast i mitt huvud. På något sätt har jag alltid förknippat november med den här bilden. Tänk vilket bestående intryck bilder kan göra på en :-)
Elsa Beskow har ju också gjort en uppsättning månadsbilder i boken 'Årets saga' och hennes tolkning av november tycker jag också om. Den är så mysig.
Härligt med bilder som kan förhöja upplevelsen av en ganska grå och kall höstmånad som november.
Tillägg: Tack Gamla mejeriet för awarden, jag blev så¨glad!

©2010 Katarina S.A. gnistrande snö. all rights reserved.