HOME     |    ABOUT     |    CATEGORIES    |     LINKS    |     CONTACT    |     SUBSCRIBE
______________________________________________________________________________________________________________________________

Den första snön...

Hurra, igår föll den första snön!
Skyndade mig ut i trädgården och njöt av snöflingorna :-)
Genom lusthusets fönster förevigade jag ett par bortglömda trädgårdsstolar ....


Utmaning
Har fått en utmaning, samma utmaning från två håll faktiskt, från Gamla mejeriet och My own home. Eftersom det inte behöver bli så privat så antar jag utmaningen. Bryter dock mot reglerna och skickar den inte vidare till någon särskild utan det är fritt fram för den som vill plocka upp utmaningen.

Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa:


* Jag håller ofta på och mäter alla möjliga och omöjliga saker, mina vänner och bekanta brukar skämta om det, att jag alltid är beredd med en måttstock i högsta hugg men det är för att jag insett hur viktigt det är med rätt proportioner *fniss*
* Jag är besatt av gamla hus, älskar att åka runt och titta på gamla hus och fantisera om de som bott i dem och hur det vore att bo där själv. I mitt huvud har jag redan renoverat och inrett massvis av gamla fallfärdiga hus.
* Jag älskar att dricka te och dricker flera koppar varje dag
* Jag dricker också mängder av kolsyrat mineralvatten dagligen, nästan så att jag börjar undra om det kan vara skadligt
* Jag har i vuxen ålder upptäckt fotbollens underbara värld och i somras fick jag mina första riktiga fotbollskor med gräsdobbar som jag är väldigt glad och stolt över.
* Är tidsoptimist och kommer ofta med andan i halsen till möten i sista stund (eller försent)
* Min sambo är halvitalienare och halvfinsk (mycket vacker kombination ;-) ) dock född och uppvuxen i Stockholm - oj, nu halkade det visst över på att handla mer om honom än om mig :-)

©2010 Katarina S.A. gnistrande snö. all rights reserved.