HOME     |    ABOUT     |    CATEGORIES    |     LINKS    |     CONTACT    |     SUBSCRIBE
______________________________________________________________________________________________________________________________

In my garden


Ett vitt skum i form av körsbärsblom har lagt sig över bygden och när körsbärsblommen avtar tar äppelblom och päronblom vid. Blommande körsbärsträd är POESI, vackert så det nästan tar ont i en. Så här års bor vi verkligen i en sagomiljö, typ körsbärsdalen.

Nu är jag oxå i fas med trädgårdslivet. Jag har varit såååå flitig, många husmorspoäng har jag samlat! Lusthuset har genomgått sin årliga vårstädning, jag har putsat fönstren, såpaskurat golven och tvätttat alla trädgårdsmöbler och prylar. Rabatterna är rensade, alla frön och sättpotatisen är på plats i jorden. Nu väntar jag bara på att kunna flytta ut basilika-, tomat och squash/zucchini-plantorna och så ska jag förståss, så fort risken för järnnätter är över, gräva ned några dahlia- och Galdioulusknölar.(Foto: Katarina)

©2010 Katarina S.A. gnistrande snö. all rights reserved.