HOME     |    ABOUT     |    CATEGORIES    |     LINKS    |     CONTACT    |     SUBSCRIBE
______________________________________________________________________________________________________________________________

Green-ish


Vår, gröna fingrar och sånt...
Jo, jag vet att jag har bleka, knotiga och nariga händer men jag kunde inte låta bli att testa det gröna nagellacket. Det får mig att tänka på vår och gröna ärtor :-)


En ganska intensiv vecka lider mot sitt slut. I tisdags var jag på  förhandsvisningen av'Angels in America' på Stockholms stadsteater. Gillade föreställningen så jag kan varmt rekommendera den. Måste komma ihåg att gå på teater lite oftare. Det ger så mycket på så många sätt. När barnen var små var vi ofta på barnföreställningar av olika slag och jag hade alltid minst lika stor behållning som barnen av de olika föreställningarna  men på senare år har det tyvärr blivit alldeles för lite teater för min del.
Nu ser jag framemot en skön helg. Förra helgen vårgrävde vi kökslandet och hela veckan har jag längtat efter att få komma hem till landet och stoppa fröerna i jorden. I vår lilla örtagård har vi en hel del perenna örter som kommer tillbaka år efter år. Så där blir det väl mest att hålla efter ogräset och kanske åker ett och annat nytt frö ner i jorden även där.

Skön helg till er alla!


Springtime and green nails...
Have a lovely weekend!

©2010 Katarina S.A. gnistrande snö. all rights reserved.