HOME     |    ABOUT     |    CATEGORIES    |     LINKS    |     CONTACT    |     SUBSCRIBE
______________________________________________________________________________________________________________________________

Hantverk och hemslöjd


Först vill jag tacka så hjärtligt för den fina respons jag fått på mina pysseltips på IKEAs julsite, tack för alla fina mail, kommentarer och naturligtvis också för alla de röster jag fått. Jag lovar att försöka svara på mailen så snabbt jag kan. Flera av er har frågat om recepten, receptet på det mjuka brödet finns HÄR och receptet på knäckebrödet kommer att publiceras på bloggen inom kort.

Hemslöjd och allehanda hantverk har alltid legat mig varmt om hjärtat. De söta barnstolarna hittade jag på loppis för ett par år sedan och betalade ynka 20kr st för dem (3 stycken har jag). De är omsorgsfullt snickrade med träplugg istället för skruvar. På stolarnas undersida står det med sirlig skrivstil i blyerts 'Stockholms hemslöjdsförening'.
Den härliga spillkummen i keramik är en kär ägodel, det är min bakskål, det är i den som jag sätter mina degar när jag bakar. Spillkummen kommer från Marholma gård.

Kom ihåg att kika in på IKEAs julsite Gilla Julen för där finns inspiration i mängder. Rösta på just dina favoriter kan du göra HÄR.

©2010 Katarina S.A. gnistrande snö. all rights reserved.