HOME     |    ABOUT     |    CATEGORIES    |     LINKS    |     CONTACT    |     SUBSCRIBE
______________________________________________________________________________________________________________________________

Back in business

Long time no see!
Tusen tack för alla fina kommentarer jag fått, jag hoppas att ni alla har haft en riktigt underbar sommar!
Jag har lyckats hålla mig långt borta från datorer denna sommar så nu är jag väldigt nyfiken på att kika runt bland alla fina bloggar och se vad ni haft för er den senaste tiden. Själv har jag haft en lång, avkopplande och vansinnigt inspirerande ledighet. Jag är så fylld av vackra minnen, bilder och lycka. Sommaren har gått i resandets och livsnjutandets tecken - ljuvligt!
Har hunnit med så mycket och har verkligen haft superkul. I början av sommaren hade vi en mysig vistelse i norra Sverige sedan har vi snurrat runt i bil genom Europa. Vi har förståss tillbringat en hel del tid i Italien eftersom vi blev inbjudna till våra italienska släktingar, till ett underbart ställe där de brukar tillbringa en del av sin lediga tid. De har verkligen tagit hand om oss på bästa tänkbara sätt. Dessutom verkar de samla på häftiga hus, alla med otroligt vackra lägen. Vi fick bo i ett eget hus, ett vitt stenhus, en dröm från sekelskiftet 1800/1900, som låg knappt 10 meter från stranden och knappt 20 meter från den lilla charmiga stadens torg. Det var en härlig syn att se alla barnen gå iväg om kvällarna till torget för att köpa lite hemlagad glass i glassbaren, ivrigt pratandes på en blandning av italienska, svenska och engelska. Sedan avslutade de ofta kvällarna med ett dopp, i det mörka glittrande vattnet, med mycket skratt och bus. Det är härliga sommarminnen att ta med sig in i höstmörkret. Det känns bra att kunna ge barnen tillgång till så många olika människor, miljöer och kulturer. Det är en rikedom.

Jag har också hunnit med sköna veckor hemma och mest bara gjort saker som jag tycker om. Under sommaren har det inte hänt mycket på renoveringsfronten men nu händer det desto mer…

P.S Jag är kär i min nya maskroslampa från Ikeas PS kollektion. Mer bilder av den kommer sedan när den är installerad på sin slutgiltiga plats. Just nu håller jag på att flytta runt den i olika rum :-)

©2010 Katarina S.A. gnistrande snö. all rights reserved.