HOME     |    ABOUT     |    CATEGORIES    |     LINKS    |     CONTACT    |     SUBSCRIBE
______________________________________________________________________________________________________________________________

God fortsättning


Tack så hjärtligt mycket för alla rara kommentarer och hälsningar!
Vill önska er alla ett riktigt härligt nytt år!

Själv är jag hemkommen från en ca två veckors lång vistelse uppe hos kung Bore. Vi bilade upp och det var vackert som i en julsaga när vi nådde de vita viddernas förtjusande land . Vilken häftig känsla det var när allt plötsligt var inbäddat i ett tjockt, skimrande, vitt täcke. Det var som att komma till en annan värld. Stilla, vackert och tyst.
Det blev en härlig, fridfull jul- och nyårsafton tillsammans med nära och kära. Om dagarna har vi varit ute och åkt skidor, pulka, sparkat, promenerat och grävt snögrottor. Tyvärr har det inte blivit så mycket fotande för oj så jag frös om händerna varje gång jag försökte knäppa en bild. Dessutom kändes det lite som om kameran var ivägen i alla vineraktiviteter som vi sysselsatt oss med.

Nu är vi hemma igen och jag har fortfrande ett par dagars ledighet innan det återigen bär av till huvudstan för några dagars arbete. Här hemma håller vi på och småfixar. Jag har huvudet fullt av idéer när det gäller renoveringen och det är kul att få ta nya tag här i huset nu efter en lång skön ledighet. Tror att det kommer att hända en hel del på renoveringsfronten här i huset under våren.

Det ska också bli kul och spännande att se vad ni har haft för er under de senaste veckorna, ser verkligen framemot att kika in hos er alla kära bloggvänner.

PS Här vräker snön ned idag - till min stora lycka :-)

Tillägg 1: Fick en anonym fråga angående vår spis, hur vi murat den. Svaret är att vi tyvärr inte är tillräckligt duktiga på att mura själva. Därför är det en professionell murare som hjälpt oss med det. Vi funderade ett tag på att försöka göra det själva men det kändes som ett alltför stort och ogreppbart projekt för oss.

Tillägg 2: Har fått en utmärkelse av Lea Marlené den tackar jag så hjärtligt för och skickar samtidigt vidare den till alla de fina bloggar jag brukar besöka.



©2010 Katarina S.A. gnistrande snö. all rights reserved.