HOME     |    ABOUT     |    CATEGORIES    |     LINKS    |     CONTACT    |     SUBSCRIBE
______________________________________________________________________________________________________________________________

Full rulle och så lite julbak



Veckan har gått i raketfart. Den har nästan varit lite som en snabbspolad film. Så mycket på gång, så många möten, kors och tvärs. Har tom hunnit med möten i promenadform, i rask promenadtakt på väg till nästa möte. Kanske skulle man köra mer möten av den här typen, frisk luft och rörelse i kombination är ju bra både för knopp och kropp.


Nu har jag i alla fall landat i hemmets underbara och trygga vrå igen. När jag öppnade ytterdörren möttes jag av doften av nyskurade golv. Under de dagar jag varit borta så har min älskade sambo städat hela huset så att allt är tipp topp. Dessutom så hade årets första snö lagt sig som ett mjukt och skimrande täcke över hus och nejd. Vilken lycka!


Nu myser jag i stora drag av att vara hemma igen och är i full färd för att planera julens bak. Jag njuter verkligen av att baka och är lite besatt av trevliga bakredskap. Kakformen och decilitermåttet i vitt porslin köpte jag i somras då jag var i Italien. Kakformen inhandlades på en antikaffär och decilitermåttet är nyproducerat. Doftpåsen kommer från Ikea.


Så var det helg igen, en skön sådan önskar jag er alla!

©2010 Katarina S.A. gnistrande snö. all rights reserved.