HOME     |    ABOUT     |    CATEGORIES    |     LINKS    |     CONTACT    |     SUBSCRIBE
______________________________________________________________________________________________________________________________

Vardagsglädje


Här är det tvära kast mellan inläggen, från kläder till ruffiga uthus...

På vår lilla gård finns en gammal tvättstuga, den är i stort behov av omvårdnad. Husets mössa och skor är dock ok, dvs taket och grunden. Så förhoppningsvis handlar det mest om uppfräschning av ytskikt. Vi har inga planer på att börja använda huset som tvättstuga igen men den enkla byggnaden har charmiga fönster och fin gammal pärlspont på innerväggarna så huset ska renoveras när vi får tid.

Tidigare hängde vi tvätten på ett annat ställe men i somras spände vi upp nya tvättlinor mellan träden vid den gamla tvättstugan. Nu kan man se en glimt av sjön när man hänger tvätten. Hänga tvätt utomhus är faktiskt en syssla som jag njuter av och jag gör det så gärna. Där från min plats vid tvättlinorna kan jag följa naturens och årstidernas skiftningar, jag tänker att här intill tvättstugan har det nog hängts mycket tvätt genom åren...

Tusen tack för alla fina kommentarer, jag läser dem med stor glädje!

©2010 Katarina S.A. gnistrande snö. all rights reserved.