HOME     |    ABOUT     |    CATEGORIES    |     LINKS    |     CONTACT    |     SUBSCRIBE
______________________________________________________________________________________________________________________________

Kvinnors händer

Med dessa textila skatter vill jag önska alla en riktigt mysig hösthelg och samtidigt tacka för alla goa kommentarer jag får. Ni värmer mitt hjärta. Tack!
Tyvärr är det svårt att göra dessa fantastiska handarbeten rättvisa. Dessutom är inte ljuset på min sida. Idag är det både mörkt och grått på hösthimlen. Men jag önskar att ni kunde se dem på nära håll och beskåda det fantastiska hantverket, känna den underbara kvaliteten och linnets fibrer i kökshanddukarna.
Tänk vad kvinnor skapat med sina händer - händer som tvättat i kallt sjövatten, skurat golv, lagat mat, syltat, saftat, bakat, burit ved, burit vatten, snutit snoriga ungar, torkat tårar...
Ja, listan kan göras lång. Jag bugar mig i ödmjuk vördnad för alla dessa fantastiska kvinnor.

©2010 Katarina S.A. gnistrande snö. all rights reserved.