HOME     |    ABOUT     |    CATEGORIES    |     LINKS    |     CONTACT    |     SUBSCRIBE
______________________________________________________________________________________________________________________________

Extrastolar


Vi förbereder för stort kalas i början av december och stolar till gästerna var något som behövde ses över. Vid större kalas och fester brukar vi samla ihop gårdens alla stolar inklusive trädgårdsstolarna men nu börjar en hel del av dessa gamla stolar knaka betänkligt. Därför har vi för en billig peng kompletterat de gamla med lite nya stolar från Mio. Förutom den enkla formen så gillar jag att de är hyffsat sköna att sitta på och att de är lätta att stapla på varandra när de inte används.
Funderar på att ha dem vid matsalsbordet sedan när vi kommit till skott och gjort i ordning det gamla matrummet. Ja, jag har så många planer för det rummet och hoppas innerligt att vi kan komma igång med det projektet till våren. Där tänker jag mig att det ska bli en salig blandning mellan gammalt och nytt. Men till dess nöjer jag mig med att duka fint i köket eller allrummet.

Idag har vi haft regntunga skyar hela dagen, det är mörkt och halvskumt både inom- och utomhus. Ska strax tända levande ljus i mängder och välkomna helgen.

Ha en fin helg allesammans!

©2010 Katarina S.A. gnistrande snö. all rights reserved.