HOME     |    ABOUT     |    CATEGORIES    |     LINKS    |     CONTACT    |     SUBSCRIBE
______________________________________________________________________________________________________________________________

Skördetid

Nu är äppelblommen från i våras ett minne blott och istället får vi glädja oss åt att skörda dess frukt :-)

Så här års känner jag mig som en liten ekorre som förbereder sig för en lång vinter. Vill alltid försöka ta till vara på så mycket som möjligt från naturens skafferi. Hinna ta hand om alla äpplen, skörda i kökslandet, plocka lingon och kantareller.

Jag drömmer om att bevara en del av sommaren i form av ett välfyllt skafferi av inlagda grönsaker, äppelmos, marmelader, sylt och saft. Vad rik jag skulle känna mig.
Kanske bor det en liten sylterska eller safterska i oss alla, frågan är om man har tid för att plocka fram henne :-)

Ha en underbar helg!

©2010 Katarina S.A. gnistrande snö. all rights reserved.